måndag 16 juli 2007

Aj

Jag har fått en spruta i rumpan. Kan inte låta bli att skratta åt det. Fast det gör så ont. I rumpan.
Fast det blir nog bra nu. Jag har en massa energi och har gjort alla såna där saker som jag har skjutit upp de senaste veckorna fastän jag har legat och tänkt på det när jag inte har kunnat andas. Småsaker bara. Men det har tagit emot att göra det.

Vi har släktbesök från Finland. Eller snarare min mormor, det är hennes lillebror som är här. Hon verkar också ha en massa ny energi, igår städade de ur hennes förråd för att ta med en massa skrot hem till Finland (de åker imorgon). Jag förstår inte riktigt tanken. Varför flytta omkring på skrotet istället för att slänga det?
Hur som helst är det ändå rätt okej att ha en släkt. Han pratar så mysigt. Sibboska, det låter som att man bryter på finska, ryska och amerikansk engelska samtidigt. Med en massa egna ord. Det gör inte saken bättre att han mumlar! Men jag sitter där ändå. Och minns hur det var att sitta under bordet och lyssna på samma språk när jag var liten.

Inga kommentarer: