söndag 17 juni 2007

Kaka!

A är så kul! Hon bad mig fixa till hennes park (dataspel) och stack iväg nånstans. Efter ett tag gick jag och kollade vad hon sysslade med. Då stod hon i köket och bakade.
Hon hade gjort en smet med grahamsmjöl, linfrön, bakpulver (en halv burk), russin, oboy och mjölk. Sen kom Johanna hem och hjälpte henne att smörja en form. Hon försökte övertala A att ha i lite ägg i smeten, men det skulle visst förstöra den. Istället kom A på den fiffiga idén att ha i pannkakor!
Vi ställde in allt i ugnen och barnet visade hur duktig hon var på att diska. Sen ringde hon Musse och Raffe (mina morföräldrar) och bjöd in dem på fika. Otroligt nog blev kakan faktiskt ätbar! Lite mer kakao nästa gång, men annars var det nog en av de saftigaste kakor jag har ätit. Okej, pannkakan kunde jag nog ha klarat mig utan. Vi sa att vi skulle skippa den nästa gång.

1 kommentar:

charlie sa...

Haha! A är grym!