måndag 20 augusti 2007

Skolstart 2

Nu är det allvar igen. Fast ett rätt skönt allvar. Efter en helg med mer eller mindre ofrivilligt funktionärande på min gamla ridskola var det härligt att vara tillbaka på gamla Västerbergs och se alla solbrända människor igen. Vi blev sittande i någon timme utanför cafeterian, kedjerökte och pratade politik. Sånt är alltid trevligt. Jag gillar min klass, den är på riktigt. Inga uppblåsta karriärister, bara riktiga människor som faktiskt lever. Måhända att jag är en uppblåst karriärist då och då, men det visar bara vilken mångfald vi har. Imorgon ska vi knäppa kort. En skolkatalog!

A grät igår, hon ville inte gå i den där skolan. Men vi kom fram till en deal. Hon ska göra ut en sifferbok som de ska jobba med. Sen kan vi prata om att byta skola. Skolstartsångest. Hoppas jag. Men idag var hon gladare. Det verkar bli bra, jag berättade för läraren också. Fast det är jobbigt när allt inte går problemfritt. Allt blir ur balans då. Men jag tror att jag är en bra förälder, åtminstone ibland.

Inga kommentarer: