söndag 20 januari 2008

Trasselförkylning

Det går segt ibland. Intrasslad i grubblerier och det verkar inte som om det rör på sig alls. Men så läste jag min gamla blogg på lunarstorm (hihi ja jag har kvar en sida där) och insåg att det faktiskt har rört på sig. Då var jag intrasslad i annat och hade en massa oformulerade drömmar och tankar och nu är jag här. Vi är här. Det ger lite tröst i alla fall. Det finns nog en väg ut ur det här trasslet också.

Just nu skrattar jag åt att barnet blev magsjukt och att en dunderförkylning attackerade mig när jag minst behövde det. I torsdags, en kvart innan jag skulle laga mat, kom den. Som tur var kunde jag byta matpass med en granne. På fredagen lyckades jag ta mig till sista lektionen i skolan och lärde mig att jorden är rund(!). Igår hade jag skolinformation för konfirmander i Valbo och kalasade för 74-åriga mormor. Idag satt vi några tappra själar (jag kände mig tapper i alla fall) på klubben och fyllde i bidragsredovisning. Mycket går om man bara vill. Jag lyckades klara de senaste dagarna trots förkylningen. Då borde jag lyckas reda ut trasslet också. Min familj är bra.

Inga kommentarer: