måndag 7 maj 2007

Cykeltur!!!

Anki, Bjarne, Inez och jag har varit ute och cyklat. Inez satt i korgen och Bjarne sprang bredvid (de är hundar, taxar faktiskt). Det är kul att cykla. Fast jag har ingen cykel, jag får låna av Johanna. Anki hade inte heller nån cykel förr, då var vi ännu mer lika varandra. Men sen fick hon köpa en supersnygg cykel av en klasskompis. Vi har snälla klasskompisar. Fast jag har ju inte fått köpa någon cykel. Nu har alla cykel, utom jag. De mobbar mig. För cykellösheten och min oförmåga att ragga killar (man behöver visst inte ens betala!). Men bara lite. Jag har ju stora muskler.

Vi hade Färnebofolk på vår skola idag. Jättekul! Jag och två tjejer till var Jens Hest, en homosexuell, lagomt vänstervriden agnostiker med tourettes syndrom. Det var trevliga pojkar som kom. Nu har jag ännu fler människor att hänga med på feministfestivalen. Ingen fara för mig. Tur. Tänk att det är ett helt år sen jag började lära känna Marin. Ett år går så fort. Men det har varit ett bra år! Ibland bara snubblar man över människor som är så bra. Som finns. Och man har ingen aning om att de finns förrän man bara har dem i sitt liv. Sånt gör mig glad i magen.

Okej, jag SKA plugga. Jag vill inte. Jag skulle kunna göra vad som helst för att slippa! Det är ju faktiskt lite dammigt. Och jag skulle behöva sortera strumpor. Å åkej. Jag har ju cyklat redan. Det borde vara dags nu då. Suck. Rädda mig någon?

Inga kommentarer: