torsdag 22 mars 2007

Duktig

Jag har motionerat! Anki med sambo och hundar drog med mig på promenad. Vi kom på det i skolan idag när vi kollade in varandras mörka ringar under ögonen. Motion är nog bra. Vi diskuterade en homofob pojkvän till den superstraighta tjejen. Han tycker att alla homosexuella är äckliga. Men jag är inte det. För han har ju träffat mig. Klyftigt. Småpojkar är så onödiga ibland.

Igår satt jag på klubben hela långa dan, från 13.30 till efter kl 21. Jag skulle egentligen bara skicka in en debattartikel och en insändare om äktenskapsutredningen, men Vanessa kom. Och Micke kom. Och sen kom min bror och en massa andra människor och allt blev så kul! Det finns så mycket folk! Förresten, utredningen kom fram till en hel del bra saker. Äntligen får personer av samma kön ingå äktenskap. Men präster och liknande ska ha rätt att tacka nej till att viga par, pga deras sexuella läggning, om de inte är okej med det. Myndighetsutövande personer ska inte ha rätt att diskriminera någon!

Jag är förresten bäst på att fejka. Vi skulle ha seminarium på antikens grekland idag, när jag kom till skolan och upptäckte det (en halvtimme innan) hade jag inte ens läst igenom kompendierna. Men läraren märkte inget och jag fick leda hela seminariet. Haha.
Och jag ska utbilda mina egna lärare! En FrittFram-utbildning för hela skolans personal. Jätteläskigt med alla rollbyten och allt. Men det ska bli kul ändå. Och kul att de vill!

Imorgon ska jag fika med spöket. Men jag och Vanessa ska lägga ner alla såna där tanter. Hah.

Inga kommentarer: