lördag 17 mars 2007

Lördag

Åh de har fått bebisen! Min gamla vän som jag inte har pratat med på för länge har lyckats få ur sig sin andra och jag har inte ringt och sagt grattis. Eller ens ringt på jättelänge. Det är så likt mig att inte ringa. Hoppas hon inte tror att jag har försvunnit, för det har jag inte. Och åh! Jag blev glad nu!

Jag har varit hemma hos min mormor idag, hela familjen var där och åt mat, hjälpte bror med läxan och rensade ur Alicias leksaker. Som vanligt satt vi och babblade i munnen på varann. Jag berättade att jag funderar på att sitta med i elevkårsstyrelsen och fick ett NEJ!!! till svar. De tyckte att jag har nog med rfsl, skola, häst, barn och sånt. Min familj är kul. I andra familjer brukar barnen klaga på att föräldrarna ställer för stora krav på dem. Utbildning, karriär osv är viktigare än deras egen lycka. För mig är det tvärtom. Min familj verkar inte förstå att jag tycker att det är så himla kul att engagera mig. De tänker inte på mitt omdöme, cv eller karriär. Ja, jag har en kul familj. De är rara.

Jag har rensat ur en massa gamla Aliciakläder idag också. Hon är stor nu. Men det är så jobbigt att slänga! Jag har gått med gråten i halsen hela tiden. En del saker går bara inte att slänga bort. Det gjorde så ont att t.o.m. slänga en massa gamla strumpor! Men jag har ändå varit riktigt hård. Allt som blev kvar var en mössa och en jacka som hon hade när hon var tre. Det kunde jag helt enkelt inte slänga. Johanna sa att jag inte behövde när hon såg hur jag kramade jackan. Hon var så otroligt söt i de där kläderna. Söt, glad, envis och så otroligt stark för att ha gått igenom så mycket som så liten. Jag minns hur jag satte henne i cykelsadeln varje morgon och åkte till dagis. Vi var så glada då, mitt i all misär. Hur kan man bara slänga sånt?

Dagens A-citat:
"Johanna, eller jag menar mamma, förlåt att jag tjatar, men det var så himla mysigt att sova med dig i soffan. Jag älskar dig hela tiden. Fast jag säger att jag inte gör det ibland. Vet du det? Ska vi gå snart eller?"
I en enda lång mening liksom...

1 kommentar:

charlie sa...

Världens finaste sagt av världens bästa unge!? JA! =)

Kraaam!