söndag 25 mars 2007

Våffeldagen

Jag har städat på klubben idag. Sopat grus, sopat golv, putsat och fejat. Sen kom jag hem och konstaterade att det egentligen var här som det egentligen behövdes städas. Men jag (eller snarare Johanna H) fixade kassaapparaten! Nu är vi kompisar igen. Och jag hittade manualen. Så enkelt. CL-knappen! Som i clear. Nu vet jag. Det var mysigt att ha en solig utedag med Alicia och bror också. Alicia är så kul! Det där citatet jag skrev för ett tag sen, hon sa det idag med. Sen skämtade hon och vände på det - "mamma, jag tycker inte om dig fastän jag säger att jag gör det ibland". Humor! Vi har kul i min familj. Hur den nu ser ut.

Min insändare, med tappade bokstäver här och där - förkomma istället för förekomma t.ex., har publicerats i helgen. I gävletidningarna i alla fall. Men jag upptäckte att i detta län finns det ledarskribenter som inte är helt bakom flötet ändå!
Söderhamnskuriren

Jag försöker organisera alla mina papper. Det går sådär, jag köpte en röd pärm i fredags som jag tänkte ha alla rfsl-papper i. Men där hamnade en halv termins skolpapper istället. Jag fick en gammal räkningspärm av J2, fast då hade jag redan gett upp. En annan dag. Snart är det rfsl-kongress. Nästa helg åker fyra gävleborgstjejer till Skövde och röjer i kongressalen! Kan det bli bättre?

Inga kommentarer: