torsdag 15 mars 2007

Silver!

Jajamen. Nu när jag har en blogg så måste jag ju skriva i den också. Eller hur?
Jag har vunnit en silvermedalj i Bollnäs idag. Gävle blev tvåa i skidåkning i Lilla OS, en tävling mellan alla folkhögskolor i Gävleborgs län. Inte riktig skidåkning, bara sån där midsommarlekgrej när man ska gå fyra st på två plankor. Vi höll faktiskt på att vinna, men när det var 1 1/2 meter kvar ramlade vi. Surt. Vi blev tvåa nästan hela dagen och förlorade vandringspokalen. Så kan det gå, men attans vad kul vi hade. Fint väder och fina flickor som inte gick i min skola och jag kanske ångrar att jag inte pratade med henne. Lite. Hon såg intressant ut. Fast det behöver ju inte betyda att hon är det. Jag gick på tipspromenad och mindes min Bollnästid istället. Det är vår och jag är glad. Och idag är världen liten.

Jag gillar faktiskt att vara ordförande. Just nu, så här i början av året, känns det riktigt bra! Vi hade första mötet i tisdags och alla verkar så himla bra. Vi kommer att göra så många bra saker i år, jag känner det på mig! Idag satt jag på bussen och funderade på idaho. Det var bra förra året, men i år blir det ännu bättre!

Inga kommentarer: