torsdag 15 mars 2007

Snurr

Jag är trött och tankarna snurrar runt. Det finns så mycket i mitt huvud som bara snurrar runt och aldrig kommer nånstans mer än runt runt. Saker som upprepar sig. Om och om igen. Jag börjar i alla fall se mönstren. Lära känna mig själv. Kanske jag slipper göra om samma misstag om jag bara påminner mig själv att bryta mönstren? Jag tänker så mycket. Och ibland får jag ont i magen och blir rädd för att hamna 6-7 år tillbaka i tiden, till då när jag försökte vara en tjej och flickvän, och glömma bort allt jag är och bli någon annans tankar bara för att jag är så rädd för att tänka själv. För jag tror att jag har vuxit, vuxnat, sen dess och blivit så mycket mer. Tänk om jag har fel? Tänk om allt jag kommit fram till genom att tänka själv är helt fel och att det helt enkelt finns ett enda riktigt sätt att leva? Det där som jag brukar tjata om och vilja bryta mot, heteronormen, tvåsamhetsnormen, alla normer. Tänk om jag bara lurar mig själv...

Men så kommer jag på det! Jag var faktiskt bra på den tiden också. Jag tänkte likadant då. Utvecklade mitt tänkande. Men jag var för osäker och oerfaren för att förstå hur jag skulle använda det. Nu vet jag ju. Och sen försvinner snurret ur mitt huvud. Snurrigt va?

Nu lyssnar jag på Billie the vision, Antony, Laleh och annan musik som minns. Minns och känns. Bra. Jag saknar människorna som hör till musiken. Ibland är saker för långt bort. Creep.

Jag ska gå och sova nu. Eller sitta med rätt så nya j på msn och bli ännu djupare =)
Jag är ledig imorgon! Eller rättare sagt, jag har egna studier.

Inga kommentarer: