söndag 29 april 2007

hihi

Jag och A har pratat utomrikiska idag. Hon är väldigt nyfiken på språk just nu och bad mig att prata engelska med henne. Hon lär sig jättefort, fast uttalet låter som tyska. Så hon fick lära sig lite sånt också. Vi asgarvade åt:
- give me a kiss
- ich liebe dich! (med gester)
- but I love pink sheet!

Vi har humor! (om ni inte fattar så prova att läsa det högt. fattar ni inte ändå så strunta i det)

Jag har jobbat en massa idag också. Tur att det här är en lång helg. Men nu börjar jag se ett slut på det här, åtminstone har vi tagit ett steg framåt. Jag har skickat in ett krav till tidningen och förbundet och jag vill samma sak. Nu väntar jag bara på att tidningen ska ringa och ge mig en tid. Sen. Sen kan jag andas ordentligt. Det är skönt att ha så mycket stöd som jag har från omgivningen. Men hörrni, det är lugnt! Jag andas när jag har tid!

Inga kommentarer: