torsdag 12 april 2007

Puh...

Nu är jag väl ändå ledig? Hoppas på det. Det blev en mediadag idag med, inget nytt egentligen. Bara prat om hur och vad. Vi kom fram till - ingenting nu och mer sen. Jag börjar känna mig trygg i det där ordförandeskapet nu, egentligen är det inte så annorlunda mot det jag gjorde innan. Vi har haft styrelsemöte och arbetsgruppsmöte idag också. Och vi har skrattat åt våra motståndare i tidningarna. För mitt i allt tokigt som skrivs så är det ändå lite skrattretande. De är så roliga i min styrelse, först pratas det en massa om hur viktigt det är att vara korrekt på möten. Sen blir alla kreativa och pratar i munnen på varandra. Fast nu har vi påbörjat vår styrelseutbildning, snart blir vi en hel styrelse med stenkoll. Jag tror på det där med kunskap, då slipper man trötta ut sig med ändlösa diskussioner i missförstånd och långa förklaringar. Dessutom tror jag att det är lättare att engagera sig i saker om man vet varför det ska göras. Jag tror fortfarande att det här blir jättebra!
IDAHO kommer också att bli jättebra. En lite trög start, men nu är vi igång. I tid!

Dagens fundering: Är jag en schlagerbög eller läderbög?
Det verkar vara de enda alternativen som
finns i RFSL, enligt den unge mannen, Sveriges enda hbt-organisation. Den där med pridehysterin. Och just det, HBT är tydligen en diagnos.
Thanks for telling me.

Inga kommentarer: