onsdag 11 april 2007

Mediadag

Jag åkte hem till mina föräldrar igår för att pyssla lite med ponnyn, jag tyckte jag kunde vara lite oanträffbar innan mötet med vår anställde idag på eftermiddagen. Det skulle jag inte ha gjort. I morse ringde förbundets pressekreterare och berättade att jag fått ett svar på min debattartikel i Hudiksvalls Tidning. En människa som var väldigt upprörd värnade om mänsklighetens överlevnad, typ. Så jag lovade att skriva ner ett svar och skicka det till honom för att bolla lite, vi måste ju lugna den oroliga människan i Hudiksvall så fort som möjligt. Det var alltså bara att åka hem till stan, lämna barnet hos mormor, åka till klubben, fundera över artikeln, ha mötet och sen sätta mig ner och skriva. Lite lagom stressigt, jag missar ett vernissage som jag borde varit på, men det kommer att fungera ändå - trodde jag!

När jag äntligen fått iväg den anställda till vernissaget, sett till att J2 fått igång kaféet och formulerat ett antal kloka meningar i huvudet och datorn, ringde den anställda från utställningen och berättade att konstnären (som vår förening tydligen hjälpt massor) totaldissade hela förbundet i ett tal! Alla medier i stan var där och jag har precis sett tvnyheterna. Herregud. Ungen har ju gjort bort sig totalt! Tar man inte reda på fakta innan man uttalar sig i media? Visst, han vill provocera och förändra. BRA! Jag kan se vad han menar och håller med på en del punkter, men innan man fastställer hur något ser ut bör man väl ändå ta reda på några fakta? Inte bara kolla tillbaka på hur det har sett ut? Och anger man namn är det nog klokast att ta reda på vad de egentligen heter innan man säger fel offentligt... Dessutom är ärlighet en fin sak att använda när man ber om hjälp. Då hade han kunnat få rätt information och förhindrat att den annars fantastiska utställningen blev ett fiasko. Snacka om att förstöra för sig själv.

Ja, det blir nog en del media framöver. Jag har visst varit ledig tillräckligt.

Inga kommentarer: